Poradnik: Idealny opis na Instagrama (2021) pomysły, przykłady BIO

aplikacja intagram na telefonie

Nawet najlepsze fotki potrzebują dobrego opisu, aby przyciągnąć wzrok i wykręcić niezły zasięg. Wiesz, jak w łatwy sposób pisać najlepsze opisy na IG?

Chcesz, aby Twoje posty na Instagramie osiągały lepsze rezultaty? Kto by nie chciał! Problem leży jednak w czym innym: jak to zrobić?

W wielu miejscach w internecie przeczytasz, że musisz zadbać o publikowane zdjęcia.

Jednak nie zawsze wystarczy to do tego, aby osiągnąć sukces. Nawet najlepsze foty na IG potrzebują dobrego opisu, który może pozytywnie wpłynąć na zasięg organiczny posta!

Jak to zrobić? To prostsze niż Ci się wydaje!

Czym się różni opis na Instagramie od tekstu w BIO?

Zanim jednak przedstawimy Ci najlepsze sposoby na świetny opis na IG, musimy uporządkować pewne sprawy.

Przede wszystkim: Opis na Instagramie to NIE JEST to samo co bio.

Opis na Instagramie to treść, którą zamieszczasz pod swoimi zdjęciami. Jest widoczny dla użytkownika wtedy, gdy przegląda post z poziomu feeda lub po wybraniu konkretnego zdjęcia ze stron profilu.

Opis na IG może zawierać maksymalnie 2200 znaków ze spacjami (to naprawdę sporo!) i aż do 30 hashtagów… choć lepiej ogranicz się do maksymalnie kilku. Dlaczego? Wyjaśniamy to w dalszej części tekstu.

Z kolei bio to tekst, który niemal każdy zauważy od razu po wejściu na wybrany profil. To przestrzeń na maksymalnie 150 znaków, którą każdy użytkownik może wypełnić w dowolny sposób. Co ważne: w bio możesz zamieścić maksymalnie jeden klikany link!

Choć opisy na Instagrama i bio profilu to tekst, tak jednak jest spora różnica między tymi zagadnieniami. Przede wszystkim różnią się one funkcją!

Bio najczęściej pełni dwie funkcje: wizerunkową i informacyjną. Opisy pod postami na Instagramie są bardziej zróżnicowane, na przykład mogą:

  • Spełniać cel ekonomiczny, np. zachęcać do zakupu produktu;
  • Wzmacniać markę osobistą;
  • Pozytywnie wpływać na kreowany wizerunek;
  • Angażować odbiorców treści i zachęcać do np. komentarzy;
  • Przekazywać wiedzę followersom;
  • Dostarczać nowe wiadomości o życiu codziennym użytkownika.

Dlaczego dobry opis na IG jest tak ważny?

Wiesz już, czym różni się opis na Intagramie od tekstu w bio. Jednak w głowie masz pewnie jedno ważne pytanie – o co tyle hałasu?

Warto zadbać o to, aby najważniejsze informacje były dobrze widoczne

Dobre opisy pod zdjęciami na Instagramie są naprawdę bardzo ważne i stanowią istotną część każdego dobrego posta. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które przykładają uwagę tylko do fotek, a nad opisem nie zastanawiają się zbyt długo, lepiej zmień swoje podejście jak najszybciej!

Dlaczego? Zobacz tylko, co możesz dzięki nim zyskać!

Co mogą Ci dać opisy pod zdjęciami na Instagramie?

Dobry tekst pod fotką to przynajmniej kilka ważnych korzyści, które dadzą kopa Twojemu profilowi! Dzięki pracy nad treścią w poście możesz zyskać:

  • Dodatkowe wyróżnienie posta, dzięki czemu Twoi odbiorcy spędzą dłuższy czas nad Twoim postem. To z kolei pozytywnie wpływa na algorytmy, więc uzyskasz lepszy zasięg!
  • Szansę na przekazanie większej ilości treści, dlatego Twoi followersi lepiej poznają Ciebie i to, co uważasz za ważne.
  • Więcej komentarzy, które przyczynią się na zwiększony zasięg pojedynczego posta! Wystarczy, że wykorzystasz opisane przez nas techniki z banku pomysłów, a liczba komentujących z pewnością wzrośnie!
  • Profesjonalny wizerunek, w końcu dbasz o każdy detal swojego profilu…
  • …Co przełoży się na większą szansę na współprace z innymi markami! Organizacje analizują Instagramerów i Instagramerki bardzo dokładnie, a dobre opisy na IG są dla nich informacją o tym, że Influencer poważnie podchodzi do tego medium i zamieszczanych treści.

To tylko kilka korzyści, których przecież jest znacznie więcej! Jednak z pewnością tyle Ci wystarczy, aby mieć świadomość tego, jak ważny jest dobry opis na Instagramie. Pozostaje jednak pewien problem do wyjaśnienia: co sprawia, że opis na IG jest dobry?

O czym musisz pamiętać podczas tworzenia opisu na Instagrama?

Gdyby istniała jedna prosta definicja, dzięki której szybko ocenisz jakość swojego posta na Instagramie, świat Influencerów byłby zdecydowanie prostszy.

Kłopot w tym, że nie ma jednej złotej zasady co do tego, czy Twój post jest dobry i okrąży całego IG.

Zrzut ekranu z Instagrama z opisem
Proste błędy w opisach popełniają czasem nawet najwięksi Influencerzy!

Może zdarzyć się też, że wyśmienite zdjęcie i ciekawy opis nie przełożą się na dobry zasięg! W publikowaniu zdjęć na Instagramie nigdy nie masz pewności co do tego, czy post odniesie sukces. Dobry opis może zwiększyć szanse na sukces.

Poniżej zamieszczamy kilka złotych rad od ekspertów związanych z Instagramem, które pomogą Ci tworzyć najlepsze opisy na całym Instagramie!

  • Pisz zwięźle, unikaj długich zdań i bloków tekstu!
  • Opis posta musi być związany z zamieszczanym zdjęciem.
  • Wykorzystaj tylko kilka hashtagów i unikaj tzw. blokowanych hashtagów! Warto również stworzyć własny, autorski tag.
  • Pisz językiem odbiorcy. Stosuj takie słownictwo, którym Twoi followersi posługują się na co dzień!
  • Unikaj linków w opisie pod postem, ponieważ w te i tak nie da się kliknąć, a mogą negatywnie wpłynąć na zasięg posta.
  • Zadbaj o estetykę opisu na Intagramie. Pamiętaj o emotkach, przerwach w tekście czy różnego rodzaju kreskach. Pamiętaj: wszystko stosuj z umiarem, w przeciwnym razie efekt będzie odwrotny od zamierzonego!
  • I na koniec, zapamiętaj: nawet najlepszy opis nie pomoże, gdy zdjęcie jest słabe.

Bank pomysłów: Sprawdzone sposoby na idealny tekst pod zdjęciem na Instagramie!

Szukasz pomysłów na opis na Instagram, który zwiększy zaangażowanie pod postem?

Każdemu może zdarzyć się blokada, gdy żaden dobry pomysł nie chce przyjść do głowy. W takich chwilach możesz sięgnąć do naszego banku pomysłów ze świetnymi typami opisów pod postem na IG!

Bank pomysłów na opis na Instagram od portalu fejsopisy.pl

Infografika z najlepszymi pomysłami na opis na Instagram

Luźne przemyślenia

Coś Cię zainspirowało i ciągle siedzi Ci w głowie? Wykorzystaj to!

Opowiedz swoim odbiorcom o tym, w jaki sposób natrafiłeś na nurtującą Cię rzecz. Wyjaśnij, co dla Ciebie to oznacza. Pamiętaj też o tym, aby zachęcić followersów do dyskusji na ten temat! Możesz to osiągnąć, m.in. zadając im pytanie lub stawiając swoją tezę, zwłaszcza jeśli jest ona w opozycji do utartych przekonań.

Zadaj pytanie

Wykorzystaj prosty mechanizm: wielu ludzi naprawdę lubi być pytanych o opinie i chętnie podzielą się swoim zdaniem!

Ten typ opisu ma wielki potencjał przy różnego rodzaju współpracach. Influencerka może pokazać na zdjęciu np. dwie eleganckie sukienki. W opisie z kolei może zadać pytanie o to, którą z nich powinna ubrać. Dziesiątki komentarzy gwarantowane! Pamiętaj: pytania otwarte sprawdzą się jeszcze lepiej, bo gwarantują unikalność odpowiedzi!

Wykorzystaj emocje

Jesteś wkurzony, a może szczęśliwy jak nigdy? Uwiecznij to i opisz, bo ludzie kochają emocje!

Wystarczy, że Twój przekaz będzie szczery i w ciekawy sposób opiszesz, dlaczego masz takie emocje, a ludzie chętnie będą to czytać! Opowiedz followersom, co się stało i jak się z tym czujesz, a na pewno uzyskasz lepszy zasięg organiczny!

Storytelling

Według badań, użytkownicy uwielbiają różnego rodzaju historie, także w reklamach! Czemu więc nie wykorzystać tego zjawiska w Twoich opisach na Instagramie?

Poniżej zamieszczamy trzy sprawdzone sposoby na opowiedzenie historii, które niemal zawsze się sprawdzają! Wszystko za sprawą ludzkiej miłości do różnego rodzaju baśni, legend i zwykłych opowiadań czy relacji.

  • Posty typu krótka historia sprawdzą się świetnie w sytuacji, gdy chcesz opisać jakieś ważne wydarzenie ze swojej perspektywy. Pamiętaj, aby dodać do tego emocje, które Ci towarzyszyły!
  • Z kolei historia zdjęcia jest idealna jako tekst pod zdjęciem z przeszłości. W końcu za każdą fotką stoi wiele ciekawych zdarzeń, które aż proszą się o to, by je opowiedzieć! Z perspektywy czasu mogą być one jeszcze zabawniejsze!
  • Dla opisania tego, co dzieje się obecnie, proponujemy opis na Instagram typu opis dnia, który można dodatkowo wzbogacić o plany. Ten typ treści polecamy szczególnie twórcom, którzy chcą być w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami.

O czym musisz pamiętać, tworząc tego typu post? Postaw na krótkie zdania, dynamiczne czasowniki i trzymaj się głównego wątku, a historia zaciekawi wielu followersów!

Proste triki, dzięki którym szybko napiszesz najlepsze opisy na Instagrama

Dobry pomysł na opis pod zdjęciem na Instagramie to nie wszystko. Równie ważne jest jego odpowiednie wykonanie.

Z tego powodu dzielimy się z tobą sprawdzonymi radami, które pozwolą Ci na tworzenie jeszcze lepszych treści pod fotkami. Opisywane przez nas metody są naprawdę proste, dlatego tym bardziej warto je stosować!

O czym musisz pamiętać, aby tworzyć najlepsze opisy na IG w 2021?

  • Użyj tylko tylu hashtagów, ile potrzeba. Nie przesadzaj z ich nadmierną ilością, ponieważ nie będzie to wyglądać dobrze, a algorytm może uznać takie działanie za SPAM.
  • Nie bój się emotek! Świetnie wypełniają przestrzeń w tekście i pozwalają na uzyskanie lepszego wyglądu opisu.
  • Najważniejsze informacje muszą być na samej górze opisu, w przeciwnym razie ktoś może je pominąć!
  • Stosuj entery, dzięki którym wykreujesz przestrzeń dla tekstu.
  • Zanim napiszesz post, wypisz w punktach najważniejsze rzeczy do przekazania. Pozwoli Ci to lepiej przygotować tekst pod zdjęcie.
  • Zadbaj o to, aby pierwsza linijka tekstu przyciągała wzrok i zachęcała do dalszej lektury tekstu
  • Stosuj CTA, czyli różnego rodzaju wezwania do działania. Zadawaj pytania i zachęcaj do określonych czynności, np. zapisania się na webinar.
  • Pisz do jednej osoby. Dzięki temu odbiorca czuje się wyróżniony i chętniej odpowie na zadane pytanie, gdy w opisie użyjesz drugiej osoby liczby pojedynczej (np. Co o tym sądzisz?)

Jakie są najczęstsze błędy w opisach na IG?

Wiesz już doskonale, jaki powinien być opis na Intagramie, aby przyciągnął uwagę innych. Czego jednak powinieneś się wystrzegać? Specjalnie dla Ciebie przejrzeliśmy różnego rodzaju posty na Instagramie, dlatego zamieszczamy poniżej listę najczęstszych błędów!

  • Blok tekstu, który odrzuci niemal każdego. Stosuj enter maksymalnie co 20-30 słów!
  • Brak emotek, bez których tekst wygląda bardzo sucho. Innym błędem jest ich nadmiar, przez co całość ma infantylny charakter.
  • Pisanie do grupy osób, zamiast do konkretnego odbiorcy. Przez to odbiorca ma wrażenie, że tekst może nie być skierowany do niego.
  • Błędy językowe, np. ortograficzne czy składniowe. Unikaj tego jak ognia!
  • Spam hashtagami, który wygląda nieprofesjonalnie i może przyczynić się do ograniczenia zasięgu postu.
infografika z najczęstszymi błędami popełnianymi na Instagramie przy tworzeniu opisów na IG

Podsumowanie

Wiesz już niemal wszystko o tym, jak tworzyć idealne opisy na Instagram! Dlatego teraz twoja kolej – do dzieła! Pochwal się w komentarzach swoimi sposobami na to, by tworzyć świetny opis. Daj znać, którą z proponowanych technik lubisz najbardziej!

Chcesz poznać lepiej aplikację Instagram? Przeczytaj nasze inny artykuły:

Co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GIPHY App Key not set. Please check settings